Proiect „DIFA55+”

În timp ce pandemia a afectat profund creșterea economică a Uniunii Europene și a accentuat decalajul digital, Comisia Europeană a recomandat accelerarea tranziției digitale și investiții în acest domeniu. Pentru a contribui la accelerarea tranziției digitale, doi parteneri din România și alți doi din Spania și Turcia, respectiv TEAM4Excellence din Constanța, în calitate de coordonator, Voluntariat Pentru Viata din Mărășești, Formative Footprint din Spania și Saricam Halk Egitimi Merkezi din Turcia, au inițiat consorțiul DIFA55+.

Consorțiul DIFA55+ a demarat proiectul „Facilitator Digital pentru Adulți 55+”, care își propune să ofere instrumente mai bune educatoarelor pentru a-și îmbunătăți abilitățile digitale și de predare și pentru a implica adulții cu vârsta peste 55 de ani în acest proces de învățare, ajutându-i să dobândească competențe în sfera digitală. Numărul de referință al proiectului este 2021-1-RO01-KA220-ADU-000035297 și a fost acceptat pentru finanțare de către Comisia Europeană în cadrul programului ERASMUS+ pentru perioada 01.11.2021 până la 31.10.2023. În acest context, au avut deja loc două întâlniri de parteneriat online pe 1 și 28 februarie, în cadrul procesului de implementare a proiectului.

În continuare, vor fi desfășurate activități de cercetare în toate țările partenere pentru a evalua instrumentele destinate mediilor de învățare digitale și pentru a le adapta la nevoile adulților cu vârsta peste 55 de ani. Activitățile vor include cercetare aplicată pentru identificarea metodelor de predare și a instrumentelor adaptate nevoilor educatoarelor. Ulterior, analiza lor va evidenția capacitatea adulților cu acces limitat la educație pe tot parcursul vieții de a se adapta la instruirea online și offline. În cadrul activităților, se va realiza o hartă a facilitatorilor digitali pentru a crea metode de învățare active și captivante.

Grupul țintă include 150 de adulți cu vârsta peste 55 de ani care participă la un sondaj și care vor înțelege că se fac eforturi pentru a-i transforma în utilizatori activi ai tehnologiei. De asemenea, 40 de educatori implicați în educația adulților își vor dezvolta noi abilități pentru a putea să se adapteze la educația digitală. Aceștia vor fi și cei care vor revizui harta facilitatorilor digitali, vor aduce îmbunătățiri și vor fi direct implicați în crearea unei aplicații web. În același timp, 20 de organizații de educație pentru adulți vor fi implicate în activități promoționale.

Prin intermediul aplicației web, proiectată de educatori, adulții învațători vor răspunde la întrebări despre abilitățile lor digitale. Rolul întrebărilor este de a evalua abilitățile lor și de a le crește conștientizarea cu privire la rolul tehnologiei în viața lor. În același timp, aplicația va oferi sfaturi despre cum să îmbunătățească comportamentul online și informații despre riscurile asociate, cum ar fi cyberbullying, trolling, izolare, etc.

Consorțiul se va întâlni în continuare în Constanța pe 4 aprilie 2022 pentru a stimula participarea organizațiilor partenere în pregătirea ulterioară pentru atingerea rezultatelor proiectului.

Urmați pagina proiectului https://trainingclub.eu/difa/ pentru a fi la curent cu ultimele știri despre etapele, progresul și activitățile proiectului DIFA55+.

Grupuri țintă

Educatorii au nevoie de abilități digitale îmbunătățite pentru a se adapta la educația digitală. Au nevoie de competență digitală și de un set de instrumente pentru a crea o învățare captivantă și activă și să se asigure că cursanții ating rezultatele învățării dorite.

Adulții peste 55 de ani au nevoie de competențe digitale pentru a accesa servicii de asistență, programări medicale, activități de asistență socială; și pentru a fi în siguranță în timp ce sunteți online. Au nevoie de instrumente accesibile pentru a înțelege propriul nivel de competență digitală și de cursuri atractive pentru a deveni competențe digitale.

Organizațiile de educație pentru adulți au nevoie de inițiative care să le împuternicească adulților să fie utilizatori activi ai tehnologiei. Ecosistemul inovator de educație digitală oferă educatorilor șansa de a crea, actualiza, partaja, adapta și reutiliza programe educaționale atractive.

Ecosistemul DIFA

Crearea unui ecosistem de educație digitală pentru educația adulților are scopul de a oferi mai multe avantaje atât pentru cursanți, cât și pentru educatori. Permite flexibilitate și comoditate. Acest lucru este benefic în special pentru cursanții adulți cu programe încărcate sau pentru cei care locuiesc în zone îndepărtate, oferindu-le șansa de a studia în propriul ritm și pe propriul program. În plus, educatorii pot folosi date și analize pentru a urmări progresul cursanților și pentru a ajusta materialele și strategiile de curs în consecință, oferind o experiență de învățare mai personalizată.

În timp ce educația online oferă numeroase avantaje, este esențial să înțelegem că este posibil să nu fie potrivită pentru toată lumea. Unii indivizi, în special cursanții adulți, prosperă în mediile tradiționale de clasă, iar anumite subiecte, deoarece folosesc instrumente și programe digitale, pot necesita experiențe practice de învățare.

Pentru a răspunde acestor provocări, ecosistemul inovator de educație digitală DIFA55+ este adaptabil la diferite stiluri, preferințe și formate de învățare.

Articole

DIFA TPM2 Turkey

Pe septembrie 22, 2022, Sarıçam Halk Egitimi Merkezi a organizat la Adana, Turcia, cea de-a doua întâlnire transnațională de proiect în cadrul proiectului Erasmus+ Partnership for Cooperation „Digital

Citește »