Smile to You!
Scopul proiectului Smile to you a fost prevenirea fenomenului de bullying în rândul copiilor și tinerilor din comunitățile Marasesti, Panciu, Garoafa, Ciuslea și Focsani prin activități de educație non-formală. Obiectivele principale:
- Creșterea gradului de informare al copiilor și tinerilor din jud. Vrancea cu privire la fenomenul de bullying și efectele sale în cele 14 luni de proiect.
- Îmbunătățirea abilităților celor 8 tineri voluntari de a lucra în domeniul educației cu grupuri defavorizate pe parcursul celor 7 luni de activități de voluntariat.
- Creșterea motivației copiilor și tinerilor din comunitățile participante la proiect în asumarea responsabilității pentru rezolvarea conflictelor din viața lor fără violență, pe durata celor 14 luni de proiect.
- Dezvoltarea atitudinilor de non-discriminare, egalitate, toleranță și respect în rândul copiilor și tinerilor români participanți la proiect și a voluntarilor europeni din Armenia, Belgia, Franța, Georgia, Italia, Turcia și Marea Britanie pe parcursul implementării activităților proiectului.
În urma implementării activităților din proiect, considerăm că cei 8 voluntari au dobândit o mai bună înțelegere a multiculturalității europene pe parcursul celor 7 luni de mobilitate. Deoarece în cadrul activităților s-au folosit metode de educație non-formală, considerăm că am oferit un sprijin practic profesorilor și profesioniștilor din educație în gestionarea efectivă a bullying-ului în școală, pe baza implicării active a voluntarilor europeni și elevilor ca agenți ai prevenirii, identificării și abordării bullying-ului.
Faptul că proiectul s-a concentrat pe participarea directă a copiilor și tinerilor la prevenirea bullying-ului de tip fizic, verbal și emoțional și crearea unui climat școlar sigur și pozitiv, considerăm că am contribuit la prioritățile orizontale ale programului Erasmus+, privind incluziunea socială și îmbunătățirea accesului și participării la învățare.
Totodată, ca urmare a implementării activităților proiectului de către cei 8 voluntari, avem convingerea că aceștia au dobândit competențe ca viitori lucrători de tineret și prin intermediul acestora am reușit să prevenim răspândirea rasismului și a intoleranței printre elevii din Vrancea.
Cei 8 voluntari au desfășurat activitățile din proiect împărțiți în 2 grupe de lucru, astfel: 4 voluntari au lucrat cu elevii din școlile și liceul din Marasesti și orasul Panciu, iar ceilalți 4 au lucrat cu elevii din 3 licee din Focsani și 2 scoli generale din mediul rural. S-au încheiat parteneriate cu 10 instituții școlare, însă pe parcursul celor 7 luni, voluntarii au fost invitați să susțină ateliere de prevenire a fenomenului de bullying în alte 7 institutii școlare din judetul Vrancea, inclusiv în grădinițe.
Voluntarii în toate activitățile desfășurate au avut ca prioritate să informeze corect asupra fenomenului bullying și să identifice când acesta are loc. În al doilea rând, au încurajat prin toate metodele de activitate folosite cu copiii și tinerii din licee să vorbească acasă cu ceilalți membri ai familiei despre trăirile lor de peste zi. În al treilea rând, au încurajat copiii să își facă prieteni și i-au învățat cum să o facă. Voluntarii au folosit foarte mult jocul de rol, dezbaterile, s-a pus un accent mare pe jocurile de cunoaștere între colegi dar și elevi-profesori, și s-a folosit metoda „noblame approach”.
Modul în care voluntarii ESC și-au desfășurat activitățile în școli, folosind în toate tipurile de activități, metodele non formale, a contribuit la promovarea lor în rândul cadrelor didactice și exersarea acestora în rândul elevilor.
Ca obiective nespecificate în proiect și realizate de voluntari și membrii comunităților implicate au fost: realizarea cluburilor de limbi străine (engleză, japoneză, franceză) în Marasesti și Focsani și activitățile de petrecerea timpului liber din cadrul Clubului Elevilor, adresate copiilor lipsiți de aceste oportunități, din orașul Marasesti.
Pentru adulți și copii a fost organizat un curs de limba engleză susținut în orașul Marasesti de către voluntarul din Marea Britanie, Will Jones, și ajutat de colegii săi, iar în cadrul Caminului pentru Persoane Vârstnice din Marasesti au fost organizate săptămânal ateliere de terapie ocupațională adresate seniorilor rezidenți în cămin.
În cadrul acestor activități nespecifice în propunerea de proiect, voluntarii ESC au interacționat cu peste 500 de elevi din judetul Vrancea, în afara programului de școală, 32 de persoane vârstnice și peste 20 de adulți.
Articole
William Jones voluntar EVS.
Am pierdut primul autobuz de la aeroport deoarece bagajele noastre au întârziat și a trebuit să așteptăm pentru următorul. Seara de dinainte a fost lungă,
Selene Gorieli voluntară EVS.
Bună, eu sunt Selene din Belgia și sunt voluntară cu experiență! Odată cu începerea universității, am îmbrățișat și ideea de a face stagii scurte de
Salome Bolkvadze voluntară EVS.
Bună, numele meu este Salome și sunt din Georgia (Tbilisi) și sunt voluntară al Asociației Voluntariat Pentru Viață. Am absolvit Facultatea de Drept la Universitatea
Sahin Yaldiz voluntar EVS.
Salutare tuturor!! Sunt Şahin din Turcia şi am 25 de ani. În iunie 2018, când am terminat universitatea, mi-am dorit să mă înscriu într-un stagiu
Marco Serpini voluntar EVS.
Salut, numele meu este Marco! Ce este voluntariatul? Aproape toată lumea crede că înseamnă doar să mergi în locuri mai puțin plăcute și să ajuți
Maelis Lhomer voluntară EVS.
Voluntariatul este o experiență care schimbă viața! Câțiva ani de studiu nu au fost îndeajuns, dar acum că lucrez cu copii pe un subiect la
Kardelen Savunmaz voluntară EVS.
Bună! Numele meu este Kardelen. A fi voluntar înseamnă a aduce împlinire și nu se compară cu serviciul sau cu responsabilitățile de zi cu zi.
Elena Aeryapetyan voluntară EVS.
Bună! Numele meu este Elena și sunt din Armenia. Sunt bucuroasă să vă povestesc despre modul în care am decis să devin voluntară. Când eram
Stop Bullyng
S-a constatat că tinerii aleg violența ca metodă de rezolvare a conflictelor, nu pentru că ar fi cea mai bună, ci pentru că nu cunosc