Orice persoana care a participat intr-un proiect prin „Serviciul European de Voluntariat” este indreptatita sa primeasca un certificat Youthpass, care descrie si valideaza experienta de invatare nonformala si informala dobandita in cadrul proiectului.
Toate certificatele Youthpasss au o structura comuna, continand urmatoarele informatii:
– detalii personale cu privire la participant
– descriere generala a Actiunii relevante din cadrul Programului
– informatii importante privind proiectul si activitatile realizate de catre participant
– descriere si evaluare a rezultatului învatarii de catre participant in timpul proiectului.
Prin Youthpass, Comisia Europeana asigura faptul ca experienta din cadrul programului este recunoscuta ca experienta educationala si ca perioada de invatare nonformala si informala.
Acest document poate fi foarte util pentru viitorul parcurs educational sau profesional al participantului.
Fiecare beneficiar al unei finantari Tineret în Actiune in cadrul Actiunilor relevante este responsabil de:
– informarea tuturor participantilor implicati in proiect ca sunt indreptatiti sa primeasca un certificat Youthpass
– emiterea unor astfel de certificate pentru toti participantii care doresc unul.
Aceste obligatii sunt specificate in modelul de acord de finantare intre beneficiar si Agentia Nationala sau Executiva relevanta.
Beneficiarii pot emite certificate Youthpass inregistrandu-se pe www.youthpass.eu, care este parte integrala din website-ul Comisiei privind recunoaterea invatarii nonformale in domeniul tineretului (www.youthandrecognition.eu).
Ghidului Youthpass este disponibil pe site-ul www.youthpass.eu.
În imaginea de mai sus sunt participanţii la proiectul „Să nu ne uităm eroii”, cu certificatele Youthpass primite la sfârşitul proiectului.